روزنامه فرهنگی،اجتماعی،سیاسی،اقتصادی و ورزشی

یکشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۱ November 27 , 2022
ZAYANDEROUD ONLINE
بستن

بازار داغ برندهای ورزشی در جام جهانی ۲۰۲۲

  • کد خبر 18482
  • تاریخ خبر ۱۴۰۱/۰۹/۰۱

جام جهانی فوتبال به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان، ویترین جذاب و بااهمیتی برای نمایش قدرت و توانایی هر برند تولیدکننده تجهیزات به خصوص لباس ورزشی است که می‌تواند آیینه‌ای از فرهنگ، نماد و تاریخ هر کشور باشد. از سوی دیگر در کنار زیبایی و شکیل بودن، کیفیت حرف اصلی را می‌زند.

تیم ملی ایران که پیش از این با برندهایی چون آدیداس، پوما و آل اشپورت پا به بزرگ‌ترین آوردگاه فوتبالی جهان گذاشته، اکنون برای اولین بار با برندی ایرانی راهی شده است.

البته نباید از این موضوع هم غافل شد که تحریم‌ها از یک‌سو و نبودن حق کپی‌رایت در ایران از سوی دیگر، مانع از همکاری برندهای صاحب‌نام تأمین‌کننده پوشاک ورزشی با تیم ملی ایران شده است. فدراسیون فوتبال در ماه‌های اخیر چندین‌بار درخواست مزایده را برپا کرد.

تیم ملی ایران با در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با برند مجید حضور دارد و این برند ایرانی به‌عنوان حامی تأمین کننده پیراهن‌های ورزشی ایران در کنار برندهای معتبر جهانی در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ با آنها به رقابت می‌پردازد.

داوود نصر اصفهانی، مدرس دانشگاه در حوزه بازاریابی ورزشی در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون برندهای فعال در حوزه تولید لباس‌های ورزشی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار می‌کند: در صنعت ورزش امروز و به طور خاص در بازاریابی ورزشی، یکی از بخش‌های مورد توجه شرکت‌های تولید البسه ورزشی بخش حمایت مالی پیراهن‌های تیم‌های حاضر در رویدادهای معتبری مانند بازی‌های المپیک، جام جهانی فوتبال وغیره است. در همین راستا حامیان مالی و اسپانسرهای تأمین‌کننده پیراهن‌های تیم‎‌های ملی کشورهای حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شدند.

نایک، رهبر بازارهای لباس‌ ورزشی در جام جهانی

نصر اصفهانی از همکاری و عقد قرارداد شرکت نایک با ۱۳ تیم ملی خبر داده و آن را به‌عنوان رهبر بازار تأمین و حمایت مالی در حوزه لباس‌های ورزشی در میان تمام برندهای حاضر در جام جهانی قطر معرفی می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: تیم‌های ملی برزیل، قطر، آمریکا، عربستان سعودی، فرانسه، هلند، استرالیا، انگلیس، لهستان، کرواسی، کانادا، پرتغال و کره جنوبی، تیم هایی هستند که با این برند موفق جهانی قرارداد منعقد کرده و با این برند بر روی پیراهن‌های خود پای به میدان رقابت‌های جام جهانی می‌گذارند.

این کارشناس ورزشی آدیداس را برند دوم جام جهانی دانسته و می‌گوید: شرکت آدیداس، دیگر برند معتبر جهانی توانسته با ۷ تیم ملی قرارداد منعقد کرده و بعد از شرکت نایک در جایگاه دوم قرار دارد. آرژانتین، اسپانیا، مکزیک، ولز، آلمان، ژاپن، و بلژیک نیز تیم‌های‌ ملی همکار با این شرکت هستند.

وی اضافه می‌کند: پوما برند دیگری است که در این رویداد بین‌المللی با عقد قرارداد با ۶ تیم ملی سنگال، غنا، مراکش، صربستان، سوئیس و اروگوئه حضور دارد.

نصر اصفهانی خاطر نشان می‌کند: در نهایت ۶ برند دیگر در زمینه لباس‌های ورزشی فعال و معتبر هستند که هر کدام توانسته‌اند تنها با یک تیم ملی قرارداد ببندد و به‌عنوان حامی تامین‌کننده پیراهن‌های این تیم‌ها در جام جهانی قطر حاضر باشد.

وی یادآور می‌شود: همانطور که مشخص شد برند معتبر و موفق ایرانی یعنی برند مجید، به‌عنوان حامی تامین کننده پیراهن‌های تیم ملی ایران در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان حضور دارد.

نصر اصفهانی در پایان تصریح می‌کند: باید منتظر بود و دید که با برگزاری رقابت‌ها و در فینال این دوره از بازی‌ها، کدام برند با حضور بیشتر، پررنگ‌تر و حضور در فینال و کسب جام قهرمانی تیم مورد حمایت خود می‌تواند بیشترین سود را از این رقابت‌ها کسب کرده و گوی سبقت را از رقبای خود برباید.

در کنار سه برند مطرح نایک، آدیداس و پوما، برندهایی چون مجید، کاپا، هومل، مارتن، NB و one all sports به ترتیب حامی تامین کننده پیراهن تیم‌های ملی ایران، تونس، دانمارک، اکوادور، کاستاریکا و کامرون هستند.

منبع: ایسنا

چند رسانه ای

اخبار از نگاه دوربین
بدرقه یاران خرازی

چشممان به جمالت روشن شد

نمايشگاه نقاشي معلولين

 رونمايي ازكشفيات مرصاد26

فوران های آتشفشانی  ۲۰۱۸

رژه ناوگان آتش نشانی

سردیس شهیدان خرازی وغازی

آیین باز گشایی مدارس