روزنامه فرهنگی،اجتماعی،سیاسی،اقتصادی و ورزشی

جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ August 12 , 2022
ZAYANDEROUD ONLINE
بستن

تقویت سیستم ایمنی با استفاده از غذا‌ها

  • کد خبر 17634
  • تاریخ خبر ۱۴۰۱/۰۵/۰۹

مصرف غذا‌های غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و سایر ترکیبات زیست فعال می‌تواند به بدن در تقویت عملکرد سیستم ایمنی کمک کند.

ریزمغذی‌ها از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی هستندکه می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.
سیستم ایمنی مکانیسم دفاعی بدن در برابر عوامل خارجی مانند باکتری ها، ویروس ها، انگل‌ها یا سموم است.
بر اساس تحقیقات متخصصان تغذیه جذب کافی از مواد مغذی مانند روی، سلنیوم، آهن، مس، ویتامین‌های A، C، E و B-۶ و اسید فولیک می‌تواند پاسخ ایمنی را بهبود بخشد.
هندوانه
هندوانه دارای آنتی اکسیدان و ترکیبات زیست فعالی است که به تندرستی بدن کمک می‌کند. مصرف آن نه تنها با کاهش نشانگر‌های التهابی مرتبط است، بلکه با بهبود پاسخ ایمنی نیز مرتبط است.
ماست
یکی دیگر از مواد غذایی که کمک می‌کند تا سیستم ایمنی بدن را در شرایط مطلوب حفظ کنیم، ماست طبیعی است. پروبیوتیک، موجود در ماست مکانیسم‌های دفاعی را تقویت می‌کند.
این باکتری‌ها در روده مستقر شده و از نفوذ باکتری‌های مضر جلوگیری می‌کنند. ماست کیفیت رژیم غذایی را بهبود می‌بخشد، زیرا حاوی مواد مغذی مانند کلسیم، روی، ویتامین‌های B و پروبیوتیک‌ها است.
سیر
بر اساس اطلاعات متخصصان تغذیه، سیر حاوی آلیسین است، ترکیبی که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در مبارزه با عفونت‌ها و باکتری‌ها تقویت کند. افرادی که به طور منظم سیر مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که سیر مصرف نمی‌کنند کمتر در معرض ابتلا به آنفولانزا هستند.
قارچ خوراکی
قارچ‌های خوراکی به دلیل تطبیق پذیری و طعم محبوب شده اند. یک مطالعه منتشر شده در مجله بین‌المللی میکروبیولوژی پزشکی نشان داد که قارچ‌ها منبعی از ترکیبات فعال زیستی مهم هستند و همچنین به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.
قارچ‌ها دارای خواص ضد باکتریایی، ویتامین‌ها (B۱، B۲، B۱۲، C، D و E)، مواد معدنی و سایر مواد مغذی هستند که به سلامتی کمک می‌کنند. آن‌ها حتی به دلیل توانایی خود در کمک به تنظیم کلسترول نیز شناخته شده اند.
هویج
هویج یک سبزی مغذی است که می‌توان از آن در بسیاری از دستور العمل‌ها غذایی استفاده کرد.
مصرف منظم هویج عملکرد‌های سیستم ایمنی را تقویت کرده و هضم غذا را بهبود می‌بخشد، سلامت قلب و عروق را ارتقا می‌دهد و به طور کلی سلامت جسمی و روانی را ارتقا می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم آن را به صورت آب میوه و سالاد مصرف کنید.

منبع: صدا و سیما

چند رسانه ای

اخبار از نگاه دوربین
بدرقه یاران خرازی

چشممان به جمالت روشن شد

نمايشگاه نقاشي معلولين

 رونمايي ازكشفيات مرصاد26

فوران های آتشفشانی  ۲۰۱۸

رژه ناوگان آتش نشانی

سردیس شهیدان خرازی وغازی

آیین باز گشایی مدارس