روزنامه فرهنگی،اجتماعی،سیاسی،اقتصادی و ورزشی

دوشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۱ June 27 , 2022
ZAYANDEROUD ONLINE
بستن

این ماده غذایی فشار خون را افزایش می‌دهد

  • کد خبر 17341
  • تاریخ خبر ۱۴۰۱/۰۴/۰۱

غلات صبحانه بسته‌بندی شده، حاوی قند زیادی است. قند زیاد برای وعده صبحانه ممکن است انتخاب مناسبی نباشد و موجب افزایش فشار خون شود.

فشار خون بالا زمانی رخ می‌دهد که نیروی جریان خون در برابر دیواره‌های شریان بسیار زیاد است؛ فشار خون بالا باعث ایجاد عوارض تهدیدکننده زندگی مانند سکته قلبی و مغزی می‌شود. رژیم غذایی نقش مهمی در مدیریت سطح فشار خون دارد، یک رژیم غذایی سالم خطر بروز این مشکل را کاهش می‌دهد در حالی که مصرف بعضی از غذاها خطر بروز پرفشاری خون را افزایش می‌دهد. یکی از مواد غذایی که باید از مصرف آن به صورت کامل اجتناب کرد غلات صبحانه است.

چرا غلات صبحانه باعث افزایش فشار خون می‌شود؟

غلات صبحانه بسته‌بندی شده حاوی قند زیادی است؛ قند زیاد برای وعده صبحانه ممکن است انتخاب مناسبی نباشد و باعث افزایش فشار خون شود. غلات صبحانه حاوی کالری بسیار زیادی است و اغلب ارزش غذایی بسیار کمی دارد. همچنین این ماده غذایی می‌تواند باعث بروز دیابت شود، بنابراین توصیه شده است که از مصرف این ماده غذایی در وعده صبحانه دوری کنید. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف قند خطر بروز پرفشاری خون را افزایش می‌دهد. حتی غلات کم‌قند نیز می‌توانند سطح قند خون را افزایش دهند، زیرا معمولاً از کربوهیدرات‌های تصفیه شده تشکیل شده‌اند.

چه غذاهایی را می‌توان برای وعده صبحانه مصرف کرد؟

با توجه به مطالعات انجام شده غذاهایی مانند سبزیجات با برگ سبز، انواع توت‌ها، لوبیا، عدس، دانه‌ها، ماهی‌های چرب، مرکبات و هویج به حفظ سطح فشار خون کمک شایانی می‌کند؛ بنابراین می‌توانید به جای غلات صبحانه از میوه‌های تازه و فصلی استفاده کنید. میوه‌ها سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبرها و کربوهیدرات‌های ضروری هستند. تخم‌مرغ نیز انتخاب مناسبی برای وعده صبحانه است، زیرا منبع عالی پروتئین است و باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. جو دوسر نیز منبع خوبی از آهن، ویتامین‌های گروه B، منگنز، منیزیم و روی است.

از مصرف چه غذاهایی برای صبحانه باید دوری کرد؟

به غیر از غلات صبحانه چندین غذای شیرین دیگر نیز وجود دارد که مصرف آن‌ها در وعده صبحانه سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد. توصیه شده است که از مصرف شکر، مربا، شیرینی، شکلات، آب میوه، نوشابه، بیسکوئیت و کیک در وعده صبحانه دوری کنید، زیرا این مواد غذایی سرشار از قند هستند.

منبع: ایمنا

ارسال دیدگاه

نظر شما در مورد این خبر چیست

چند رسانه ای

اخبار از نگاه دوربین
بدرقه یاران خرازی

چشممان به جمالت روشن شد

نمايشگاه نقاشي معلولين

 رونمايي ازكشفيات مرصاد26

فوران های آتشفشانی  ۲۰۱۸

رژه ناوگان آتش نشانی

سردیس شهیدان خرازی وغازی

آیین باز گشایی مدارس