روزنامه فرهنگی،اجتماعی،سیاسی،اقتصادی و ورزشی

پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ December 01 , 2022
ZAYANDEROUD ONLINE
بستن

چه کسانی نباید قهوه بخورند!

  • کد خبر 17096
  • تاریخ خبر ۱۴۰۱/۰۳/۰۳

کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات و نارسایی قلبی و حتی کاهش خطر ابتلا به ضعف شنوایی از مزیت‌های مصرف قهوه است.

بر اساس تحقیقات متخصصان تغذیه برخی افراد هم باید از خوردن آن اجتناب کنند..
افراد مبتلا به سندرم روده التهابی (IBS)
پزشکان معتقدند کافئین سرعت فرایند‌های دفع را در روده بیشتر می‌کند و درنتیجه احتمال ابتلا به اسهال را افزایش می‌دهد درحالی که این مشکل به‌عنوان یکی از علائم اصلی در سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) شناخته می‌شود. بنابراین، اگر به این سندرم مبتلا هستید، باید مصرف قهوه را به حداقل برسانید یا حتی در صورت لزوم این نوشیدنی را از رژیم غذایی کنار بگذارید.
افراد مبتلا به آب‌سیاه
مطالعات اخیر نشان می‌دهد اگر افراد مبتلا به آب‌سیاه (گلوکوم) از قهوه استفاده کنند، فشار داخل چشم آن‌ها افزایش می‌یابد.
توصیه می‌شود که این افراد هم مصرف قهوه را به حداقل برسانند یا به‌طور کلی آن را از برنامه غذایی حذف کنند.
افراد دارای مثانه حساس
بهتر است قبل از یک سفر طولانی از نوشیدن قهوه خودداری کنیم، زیرا کافئین هم تعداد دفعات ادرار و هم نیاز شدید به دفع ادرار را افزایش می‌دهد.
اگر کسی به نوشیدن قهوه عادت نداشته باشد، معمولا شدیدتر از دیگران با این مشکل مواجه خواهد شد. افراد مبتلا به مثانه حساس یا بیش‌فعال هم با نوشیدن قهوه این مشکل را شدیدتر از همه تجربه خواهند کرد.
افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی
با توجه به این‌که کافئین موجود در قهوه می‌تواند فشار خون و ضربان قلب را موقتا افزایش دهد، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی مانند آریتمی حتما باید درباره نوشیدن قهوه با پزشک خود مشورت کنند. بعضی از این افراد می‌توانند از مقادیر محدود قهوه استفاده کنند.
زنان باردار
مطالعات نشان می‌دهد که ایمنی از دریافت کافئین در دوران بارداری وجود ندارد؛ بنابراین زنان باردار باید درباره مصرف قهوه با پزشک شان مشورت کنند.

زنان شیرده
متخصصان می‌گویند از آنجایی که کافئین هم محرک و هم ادرارآور است، مصرف قهوه می‌تواند با خطر کم‌آبی بدن برای خانم‌های شیرده همراه شود.
پزشکان تغذیه به زنان شیرده توصیه می‌کنند از مصرف قهوه خودداری کنند.
افراد مبتلا به اختلالات خواب
اگر نوشیدن قهوه در ساعات عصر و شب به خواب شما آسیب نمی‌رساند، اما چنین کاری حتما کیفیت خواب شما را کاهش می‌دهد. پس همیشه بین آخرین وعده نوشیدن قهوه و خواب شبانه حداقل ۶ ساعت فاصله بگذارید.

منبع: صدا و سیما

چند رسانه ای

اخبار از نگاه دوربین
بدرقه یاران خرازی

چشممان به جمالت روشن شد

نمايشگاه نقاشي معلولين

 رونمايي ازكشفيات مرصاد26

فوران های آتشفشانی  ۲۰۱۸

رژه ناوگان آتش نشانی

سردیس شهیدان خرازی وغازی

آیین باز گشایی مدارس