روزنامه فرهنگی،اجتماعی،سیاسی،اقتصادی و ورزشی

جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ July 01 , 2022
ZAYANDEROUD ONLINE
بستن

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش وپرورش استان اصفهان:

دانش آموزان ثبت سفارش کتب درسی را در زمان مقرر انجام دهند

  • کد خبر 16999
  • تاریخ خبر ۱۴۰۱/۰۲/۲۴

اصفهان- رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دانش‌آموزان ثبت سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی را به موقع انجام دهند.

مهدی منتجب با بیان اینکه شیوه نامه سفارش و توزیع کتب درسی از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌شود، اظهار داشت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دوره‌های آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم وکتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعدادهای درخشان و نیز کتاب‌های درسی دانش آموزان استثنایی از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی آغاز شده است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان میان پایه از ۲۸ فروردین تا ۲۱ خردادماه و دانش‌آموزان ورودی در پایه‌های اول دبستان، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم از پنج تیرماه تا پایان روز ۱۱ شهریور می‌توانند برای ثبت سفارش خود به آدرس سایت http://irtextbook.ir که بصورت انفرادی فعال است، مراجعه و سفارش خود را ثبت کنند.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه شیوه نامه سفارش و توزیع کتب درسی از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: ثبت سفارش کتب درسی از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتاب‌های درسی و نظارت نظام‌مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی است.

منتجب با بیان اینکه ساماندهی مراحل ثبت سفارش با ساز و کار مناسب‌تر، باعث توزیع و تحویل به موقع کتاب به دانش‌آموزان خواهد شد، تصریح کرد: در همین راستا شرایطی فراهم شده تا مدیران مدارس بتوانند از طریق سامانه سیدا و نیز از طریق شبکه آموزشی شاد برای دانش آموزان خود به صورت گروهی ثبت سفارش کنند و روند توزیع کتب درسی را سرعت بخشند.

وی با اشاره به توزیع ۲۵۰۰ تُن کتاب درسی در سطح مناطق و نواحی آموزش پرورش استان گفت: اگر ثبت سفارش کتاب‌ها توسط دانش آموزان به موقع انجام شود، باعث تسریع در روند توزیع می‌شود و از کسری کتاب در سال تحصیلی جدید جلوگیری می‌کند.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش وپرورش استان اصفهان اضافه کرد: با توجه به اینکه مبنای ثبت سفارش کتاب قبولی دانش آموزان است و برخی از دانش آموزان به دلیل مردودی، تغییر رشته و یا تغییر محل تحصیلی نیاز به اصلاح سفارش دارند، سامانه امکان اصلاح سفارش کتاب را از ۱۲ تیر تا ۳۱ شهریورماه سال جاری فراهم خواهد کرد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بهای کتاب‌ها بر مبنای بهای پشت جلد هر کتاب خواهد بود تصریح کرد: دریافت وجهی اضافه بر بهای درج شده، وجهه قانونی ندارد و مدیران مدارس نظارت مستقیم بر اجرای این موضوع را بر عهده دارند.

منتجب با تاکید بر اینکه خانواده‌ها و مدیران مدارس از ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در هفته‌های پایانی زمان تعیین شده، بپرهیزند، ابراز داشت: با توجه به اینکه کتاب‌ها از نیمه اردیبهشت ماه در بین مناطق استان توزیع می‌شود و از سوی دیگر این کتاب‌ها به طور طبیعی نیز از طریق مناطق آموزش و پرورش به مدارس تحویل داده می‌شود، برای تعیین تکلیف و عقب نماندن دانش‌آموز از تحصیل و دسترسی به کتب درسی بهتر است خانواده‌ها در همان روزهای اول ثبت‌نام را انجام دهند.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به مشکل کمبود کاغذ در سال‌های اخیر گفت: کتاب‌ها بر مبنای آمار ثبت نام شده دانش آموزان چاپ و در اختیار استان‌های کشور و مناطق آنها قرار می‌گیرد، از این رو لازم است دانش‌آموزان، ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتب درسی خود را در مرحله‌های اول انجام دهند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی، فرصت و امکان ویرایش اطلاعات، برای آنها فراهم باشد.

منبع: مهر

ارسال دیدگاه

نظر شما در مورد این خبر چیست

چند رسانه ای

اخبار از نگاه دوربین
بدرقه یاران خرازی

چشممان به جمالت روشن شد

نمايشگاه نقاشي معلولين

 رونمايي ازكشفيات مرصاد26

فوران های آتشفشانی  ۲۰۱۸

رژه ناوگان آتش نشانی

سردیس شهیدان خرازی وغازی

آیین باز گشایی مدارس