روزنامه فرهنگی،اجتماعی،سیاسی،اقتصادی و ورزشی

یکشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۱ November 27 , 2022
ZAYANDEROUD ONLINE
بستن

وعده غذایی مناسب برای سحری

  • کد خبر 16661
  • تاریخ خبر ۱۴۰۱/۰۱/۱۶

انتخاب یک وعده غذایی مناسب در ماه مبارک رمضان از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا تاثیر مستقیمی بر روی گرسنگی و تشنگی فرد در طی روز دارد.

با شروع ماه مبارک رمضان و انجام اعمال روزه داری، گذشته از فواید بی‌شماری که روزه‌داری می‌تواند برای بدن انسان داشته باشد، بسیاری از افراد دغدغه این را هم دارند که برای وعده سحر و افطار چه غذا‌هایی مصرف کنند تا در طی روز کمتر احساس ضعف داشته باشند. سردرد، سرگیجه، ضعف و بی حالی از جمله مواردی هستند که ممکن است هر یک از افراد روزه دار با آن در ماه رمضان رو به رو شوند.

وعده غذایی مقوی در سحر
  • وعده غذایی سبک مانند پلو و خورشت یا سبک‌تر مانند صبحانه برای سحر مناسب هستند.
     
  • از غذای مغذی، اما کم حجم، کم نمک، کم روغن و کم شکر استفاده شود.
     
  • مقدار مناسبی از سبزی و سالاد استفاده شود. (سبزی علاوه بر داشتن ویتامین باعث تامین آب بدن نیز می‌شود.)
     
  • نوشیدنی‌های گازدار، شربت‌های خیلی شیرین و چای پررنگ موجب تشنگی و خشکی دهان و گلو شده و بهتر است استفاده نشوند.
     
  • روزه داران نباید از غذا‌های سرخ کردنی و یا چرب استفاده کنند؛ زیرا در طول روز باعث تشنگی آن‌ها می‌شود.
     
  • غذا‌های پر پروتئین مانند انواع کباب و ماهی، غذا‌های پر روغن مانند کتلت، کوکو، سوسیس و کالباس، کله پاچه و غذا‌های پر ادویه منجر به تشنگی و خشکی دهان و گلو شده و بهتر است استفاده نشوند.
منبع: صدا و سیما

چند رسانه ای

اخبار از نگاه دوربین
بدرقه یاران خرازی

چشممان به جمالت روشن شد

نمايشگاه نقاشي معلولين

 رونمايي ازكشفيات مرصاد26

فوران های آتشفشانی  ۲۰۱۸

رژه ناوگان آتش نشانی

سردیس شهیدان خرازی وغازی

آیین باز گشایی مدارس