روزنامه فرهنگی،اجتماعی،سیاسی،اقتصادی و ورزشی

چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ May 24 , 2022
ZAYANDEROUD ONLINE
بستن

خوراکی برای مقابله با فشار خون بالا

  • کد خبر 16076
  • تاریخ خبر ۱۴۰۰/۱۰/۰۸

با مصرف خوارکی‌هایی می‌توان فشار خون را پایین آورده و خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش داد.

خوردن انار راهی ساده و فوری برای کاهش فشار خون در یک لحظه است. انار سرشار از آنتی اکسیدان است که گردش خون و انتقال اکسیژن از طریق جریان خون را بهبود بخشیده و در مهار فشار خون کمک کرده و دندان‌های شیری شما را تقویت میکند.
زردآلو میوه‌ای خوشمزه و شیرین است که تاثیر فوق العاده‌ای روی فشار خون دارد. زردآلو چه به صورت خشک و چه تازه سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر، بتا کاروتن است که آن را تبدیل به انتخابی مناسب برای افرادی می‌کند که از فشار خون بالا رنج می‌برند.
خرما سرشار از فیبر است و با وجود منیزم و پتاسیم، فشار خون را کاهش میدهد. مصرف خرما راه ساده‌ای برای بهبود فشار خون بدون کم کردن غذای روزانه است.
بلغور جو دسر یکی از غذا‌هایی است که برای بیماران فشار خونی توصیه می‌شود
انبه منبع خوبی از بتاکاروتن و ویتامین C است که هر دو به طور قابل توجهی فشارخون را کاهش میدهند. محققان معتقدند که بتاکاروتن ۱۱ درصد ابتلا به فشار خون بالا را کاهش میدهد.
خوراکی برای مقابله با فشار خون بالاشکلات تلخ غنی از فلاونوئید‌ها (مواد خوراکی فلاونوئیدی آنتی اکسیدان‌هایی قوی هستند) است که میتوانند در باز شدن رگ‌های خونی تاثیرگذار بوده و منجر به کاهش فشار خون شوند.
مصرف لبو فشار خون را به سرعت پایین می‌آورد. لبو علاوه بر فیبر، ویتامین و محتوای معدنی که دارد منبعی غنی از رسوراترول (یک کاهش دهنده فشار خون) است. فنول (نوعی آنتی اکسیدان ضد سرطان) موجود در میوه‌ها و سبزی‌های قرمز با چربی‌های شکمی مبارزه میکند.
مصرف روزانه یک سیب فشار خون بالا را مهار میکند. سیب سرشار از فیبر، پتاسیم، آنتی اکسیدان‌ها است. سیب هم برای کسانی که فشار خون بالا دارند و هم کسانی که فشارشان را کنترل میکنند مفید است.
هویج بیشتر از آنچه برای چشم‌ها مفید باشند تاثیر فوق العاده‌ای بر فشارخون دارد. ویتامین C و منیزیم موجود در هویج به کاهش خط ابتلا به فشار خون و سکته مغزی کمک کرده و در بهبود سلامت کبد و کلیه تاثیر گذار است.
پاپ کورن حاوی یک ترکیب منحصر به فرد از جمله فیبر غذایی، چربی‌های اشباع نشده و منیزیم کاهنده فشار خون است.
با اضافه کردن یک برش هندوانه به رژیم غذایی علاوه بر آبرسانی به بدن جذب ویتامین را افزایش دهید. این میوه نه تنها بدون اضافه کردن مقدار زیادی کالری به وعده غذایی احساس سیری می‌بخشد بلکه باعث کاهش فشار خون هم میشود.
افزون نخود فرنگی به رژیم غذایی ساده‌ترین راه برای پایین آوردن فشار خون و بهبود سلامتی است و پروتئین و فیبر موجود در نخود فرنگی باعث سیری کامل می‌شود.
هلو سرشار از بتاکاروتن (یک رنگدانه قرمز-نارنجی و پپش ساز ویتامین آ) و منبعی غنی از فیبر و منیزم است که به کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک میکنند.
خوراکی برای مقابله با فشار خون بالاگوجه فرنگی خوراکی شگفت انگیزی در آشپزخانه است که با فشار خون مبارزه میکند. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی اثر مثبت روی کاهش فشار و چربی خون دارد.
اضافه کردن یک پرتقال به برنامه غذایی خیلی راحت‌تر از قورت دادن قرص‌هایی است که دکتر برای فشار خونتان تجویز می‌کند. پرتقال سرشار از آتتی اکسیدان‌ها و فیبر است که باعث میشود هر بار به سراغ این میوه سالم بروید شانس ابتلا به فشار خون و سکته مغزی را کاهش داده به علاوه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و برخی سرطان‌های خاص را کم کنید.
با اضافه کردن گریپ فروت به صبحانه هر روزت سطح آنتی اکسیدان هایتان را بالا برده، سلامت سیستم ایمنی بدنتان را بهبود بخشیده و فشار خون را پایین بیاورید. گریپ فروت منبع فوق العاده ویتامین C و فیبر است و به عنوان درمان طبیعی فشار خون بالا توصیه میشود.
تحقیقات نشان داده که دانه‌های جوانه زده مانند گندم سیاه و برنج میتواند فشار خون را پایین آورده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد.
موز تاثیر بسزایی در پایین آورد فشار خون دارد. پتاسیم موجود در آن میتوانید سطح الکترولیت بدن را در حالت تعادل نگه داشته و از سلامت رگ‌های خونی محافظت کرده و فعالیت سیستم گردش خونتان را بهبود بخشیده و با تقویت آن‌ها فشار خون را کاهش دهد.
با اضافه کردن مقداری برنج قهوه‌ای به رژیم غذایی به فشار خون خود استراحت دهید. برنج قهوه‌ای دارای ترکیبی از فیبر، آهن، منیزیم و ویتامین B۶ است که غذای خانگی فوق العاده‌ای برای مقابله با فشار خون بالا و سکته مغزی میسازد.
ارزن با این که کالری بالایی دارد، ولی فاقد گلوتن بوده و مقدار زیادی پروتئین، فیبر و منیزیم دارد که به طور موثر فشار خون را کاهش میدهد.
با جایگزین کردن جو به جای برنج سفید یا سایر غلات نشاسته‌ای میزان پروتئین و فیبر دریافتی خود را افزایش دهید. این دانه سرشار از فیبر – و پروتئین – میتواند برای کاهش فشارخون شگفت انگیز بوده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش داده و شما را در سلامت کامل نگه دارد.

منبع: صدا و سیما

ارسال دیدگاه

نظر شما در مورد این خبر چیست

چند رسانه ای

اخبار از نگاه دوربین
بدرقه یاران خرازی

چشممان به جمالت روشن شد

نمايشگاه نقاشي معلولين

 رونمايي ازكشفيات مرصاد26

فوران های آتشفشانی  ۲۰۱۸

رژه ناوگان آتش نشانی

سردیس شهیدان خرازی وغازی

آیین باز گشایی مدارس