روزنامه فرهنگی،اجتماعی،سیاسی،اقتصادی و ورزشی

پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ August 13 , 2020
ZAYANDEROUD ONLINE
بستن

بایدها و نبایدهای رژیم‌های لاغری برای چاق‌ها

  • کد خبر 13530
  • تاریخ خبر ۱۳۹۹/۰۵/۱۱

یک متخصص تغذیه درباره بایدها و نبایدهای رژیم‌های لاغری برای چاق‌ها و مصرف موادغذایی پر کالری توضیح داد.

امروزه چاقی یا اضافه وزن به یکی از بزرگ‌ترین معضل‌های جامعه تبدیل شده است و بسیاری از افراد برای کاهش وزن یا لاغری رژیم‌های متفاوتی را دنبال می‌کنند.

برخی از افراد در زمان رژیم غذایی به اشتباه از خوراکی یا غذاهای پرکالری و پرحجم مانند سیب زمینی سرخ کرده، فست فود، بستنی، چیبس، پفک و ... پرهیز و فکر می‌کنند غذاهای سالم در روند کاهش وزن آنان تاثیر بسیاری خواهد داشت.

اما متخصصان تغذیه به این عقیده باور دارند که مصرف صحیح غذا تنها عامل کاهش وزن خواهد بود، ممکن است برخی از افراد از غذاهای سالم به میزان بسیار زیاد استفاده کنند و به هیچ عنوان سمت مواد غذایی پرکالری و پرحجم نروند، اما بعد از اتمام رژیم غذایی خود به مصرف مواد غذایی ناسالم بپردازند که در اینصورت فرد به وزن اولیه باز می گردد.

بهترین الگوی رژیم غذایی استفاده از تمام مواد غذایی به میزان بسیار کم است، اگر در طول رژیم غذایی خود به مصرف غذاهای ناسالم می‌پردازید، چند روز  از غذاهای سالم استفاده کنید تا بتوانید به راحتی شاهد کاهش وزن خود باشید.

پرهیز از مصرف میوه جات و سبزیجات در طول رژیم غذایی می‌تواند باعث کاهش آب بدن و خستگی عضلات در طول روز شود؛ بنابراین در طول رژیم خود حتما از سبزیجات و میوه جات استفاده کنید. اگر قصد مصرف غذاهای ناسالم مانند شیرینی جات یا سرخ کردنی‌ها را داشتید به میزان بسیار کم از آن‌ها استفاده کنید تا به اینصورت زحمات گرفتن رژیم غذایی تان در طول این مدت از بین نرود.


استفاده از مواد خوراکی پرکالری در طول رژیم غذایی

سعید حسینی متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره مصرف شیرینی جات و آجیل در دوران رژیم غذایی اظهار کرد: زیاده روی در مصرف غذاهای سالم به معنای کاهش وزن و مصرف برخی از غذاهای ناسالم در برخی اوقات به معنای افزایش وزن نخواهد بود.

او افزود: گاهی مواقع افراد می‌توانند در طول رژیم غذایی خود از شیرینی جات و غذاهای دیگر استفاده کنند و این موضوع هیچ مشکلی در روند کاهش وزن به وجود نخواهد آورد.

حسینی تصریح کرد: مصرف غذاهای ناسالم یا پرکالری یک یا دو بار در طول روند رژیم غذایی هیچ اختلالی در کاهش وزن افراد به وجود نخواهد آورد و افراد نباید نگران وزن خود باشند، بلکه با اضافه کردن تعداد روزهای رژیمی از غذاهای کم کالری می توانند وزن خود را متعادل نگه دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نظر شما در مورد این خبر چیست

چند رسانه ای

اخبار از نگاه دوربین
بدرقه یاران خرازی

چشممان به جمالت روشن شد

نمايشگاه نقاشي معلولين

 رونمايي ازكشفيات مرصاد26

فوران های آتشفشانی  ۲۰۱۸

رژه ناوگان آتش نشانی

سردیس شهیدان خرازی وغازی

آیین باز گشایی مدارس