روزنامه فرهنگی،اجتماعی،سیاسی،اقتصادی و ورزشی

چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ July 08 , 2020
ZAYANDEROUD ONLINE
بستن

صبح‌ها قهوه بخوریم یا نخوریم؟

  • کد خبر 12667
  • تاریخ خبر ۱۳۹۸/۱۱/۰۷

بیشتر افراد روز خود را با یک فنجان قهوه شروع می‌کنند و اگر فردی هستید که صبح کار می‌کنید، حتما از فواید نوشیدن قهوه در صبح، متعجب خواهید شد.

قهوه به دلایلی از جمله ناسالم بودن و ایجاد کم‌آبی در بدن، به بدی شهرت پیدا کرده است، اما هنوز هم آن قدر اعتیادآور است که نمی‌توان عادت به خوردن یک فنجان قهوه گرم صبحگاهی را ترک کرد. بیشتر افراد روز خود را با یک فنجان قهوه شروع می‌کنند و اگر فردی هستید که صبح کار می‌کنید، حتما از فواید نوشیدن قهوه در صبح، متعجب خواهید شد.

عاشقان قهوه خوشحال باشند! یک مطالعه جدید نشان داده است که نوشیدن قهوه قبل از تمرین بدنی، در واقع می‌تواند عملکرد بدن شما را افزایش دهد، آن را لذت بخش‌تر کرده و همچنین ممکن است به کاهش وزن‌تان کمک کند.

مطالعه

طبق مطالعه‌ای که در ژورنال بین‌المللی تغذیه ورزشی و ورزش متابولیسم منتشر شده است، ورزشکارانی که قبل از جلسه تمرین روزانه خود، یک فنجان گرم مصرف می‌کنند، قادر به سوزاندن ۱۵ درصد کالری بیشتر به مدت سه ساعت بعد از ورزش نسبت به روز‌های قبل خواهند بود؛ همچنین مشخص شده است که نوشیدن کافئین در صبح، به حفظ کالری شما در طول روز کمک می‌کند و شما را سیر نگه می‌دارد. افرادی که کافئین می‌نوشند، نسبت به سایر افراد ۷۲ کالری کمتر مصرف می‌کنند.

خواب کمتری داشته باشید

صبح بیدار شدن از خواب برای اکثر افراد دشوار است. نوشیدن قهوه باعث افزایش هوشیاری می‌شود و به شما کمک می‌کند که هنگام انجام هرگونه فعالیت ورزشی متمرکز شوید.

درد عضلانی را کاهش می‌دهد

طبق مطالعه دیگری که در دانشگاه ایلی‌نویز انجام شده است، به این نتیجه رسیدند که مصرف قهوه باعث کاهش درد عضلات بعد از انجام یک تمرین شدید می‌شود. این به شما کمک می‌کند تا برای نتیجه بهتر سخت‌تر تلاش کنید.

سوخت ماهیچه‌ای

یک فنجان اسپرسو گرم برای صبحانه، شما را سرشار از انرژی می‌کند و حتی باعث می‌شود که بعد از تمرین احساس بی‌حالی و خستگی کمتری داشته باشید. بدون اینکه خسته شوید، می‌توانید تمرین را برای مدت زمان طولانی تری انجام دهید.

سطح غلظت را بهبود می‌بخشد

بیشتر افراد، اهمیت تمرکز در هنگام ورزش را درک نمی‌کنند، اما تمرکز در طول تمرین بسیار مهم است. اولا، خطر آسیب‌دیدگی را کاهش می‌دهد و ثانیا، حفظ فرم صحیح بدن برای شما آسان‌تر خواهد بود، زیرا رسیدن به هر هدف تناسب اندام بسیار مهم است.


منبع: خبرآنلاین

ارسال دیدگاه

نظر شما در مورد این خبر چیست

چند رسانه ای

اخبار از نگاه دوربین
بدرقه یاران خرازی

چشممان به جمالت روشن شد

نمايشگاه نقاشي معلولين

 رونمايي ازكشفيات مرصاد26

فوران های آتشفشانی  ۲۰۱۸

رژه ناوگان آتش نشانی

سردیس شهیدان خرازی وغازی

آیین باز گشایی مدارس