روزنامه فرهنگی،اجتماعی،سیاسی،اقتصادی و ورزشی

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ October 13 , 2019
ZAYANDEROUD ONLINE
بستن

وزیر راه و شهرسازی در اصفها ن مطرح کرد:

اراده دولت، جلوگیری از وقفه در اجرای طرح‌هاست

  • کد خبر 11747
  • تاریخ خبر ۱۳۹۸/۰۶/۳۰

وزیر راه و شهرسازی صبح دیروز برای افتتاح پایانه‌های بارهوایی (کارگو ترمینال) فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، بازدید از آزادراه شرق اصفهان، قطار سریع السیر اصفهان - تهران، ریل ذوب آهن، محور طالخونچه – شهرضا، افتتاح بانددوم نایین - انارک، بازدید از متروی بهارستان، مسجد و مدرسه و افتتاح مسکن مهر و آغاز عملیات اجرایی هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی، وارد اصفهان شد.

اصفهان یکی از کانون‌های مهم اقتصادی کشور است
وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آیین بازدید از طرح توسعه ترمینال پروازهای خارجی شهید بهشتی اصفهان گفت: تمام تلاش دولت به ویژه در سطح این وزارتخانه رفع موانع و جلوگیری از وقفه در اجرای طرح‌هاست.
محمد اسلامی افزود: با توجه به اینکه اصفهان یکی از کانون‌های مهم اقتصادی و گردشگری کشور به شمار می‌آید و سهم بزرگی در اقتصاد ملی دارد، شایسته برخورداری از فرودگاه پیشرفته‌ای است.
 وی اظهارداشت: بر این اساس طرح توسعه هفت هزار متری ترمینال پروازهای خارجی این فرودگاه با استفاده از ظرفیت انبار گمرک آن در حال اجرا بوده و تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت پرداختن به طرح‌های فرودگاه اصفهان بیان کرد: برخی کارهای توسعه موقت و جزیره‌ای برای بهبود وضعیت این مکان در دست اجراست. وی همچنین با اشاره به اینکه اصفهان معین و پشتیبان استان تهران است، بر ضرورت توسعه توقفگاه هواپیمایی آن اشاره کرد و گفت: در سال گذشته مشکلی پیش آمد ولی اصفهان ظرفیت پذیرش هواپیماها را نداشت که با اجرای طرح توسعه، ظرفیت پارکینگ هوایی آن دو برابر می‌شود.
 اسلامی، هدف از سفر به اصفهان را بازدید و بررسی وضعیت طرح‌های در دست اجرا برشمرد و اضافه کرد: همچنین در بحث خودکفایی در تولید ریلی، قسمتی از ریل ساخت داخل در ذوب آهن به بهره‌برداری می‌رسد.
کنارگذر شرق اصفهان سهم بزرگی در رفع ترافیک مرکز کشور دارد
  وزیر راه و شهرسازی در بازدید از روند اجرای پروژه کنار گذر شرق اصفهان نیز گفت: کنارگذر شرق اصفهان یکی از طرح‌های بسیار موثر در ترافیک استان اصفهان و کشور است.
 اسلامی افزود: با توجه به موقعیت اصفهان که در کانون صنعتی، ترافیکی و اقتصادی کشور قرار گرفته، این طرح سهم بزرگی بر عهده دارد. وی خاطرنشان کرد: متاسفانه طرح کنارگذر شرق اصفهان به دلایل گوناگون طولانی شده ولی هم اینک مشکلات مدیریتی که طرح را به رکود رسانده بود از طرف سرمایه‌گذار رفع شده است. وزیر راه با اشاره به حمایت‌های استاندار و دیگر مسئولان و همچنین قول و تعهد شهرسازی و سرمایه‌گذار ابراز امیدواری کرد که این طرح تا پایان امسال تکمیل شود.
وی یادآور شد: همچنین تکمیل کامل طرح نیازمند نصب و تکمیل علائم ایمنی در مسیر است و بهره‌برداری کامل در پایان بهار ۹۹ انجام می‌شود. کنارگذر شرق اصفهان، شریانی مهم برای ارتباط هر چه بهتر و سریع‌تر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید. قطعه اول آزادراه شرق اصفهان از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم آن در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم این کنارگذر از جوار باغ رضوان تا گردنه لاشتر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است. این طرح در کاهش آلاینده‌ها، تصادف‌ها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه ۶۰۰ هزار تردد خودرویی در جاده‌های اصلی کلان‌شهر اصفهان انجام
می‌شود، برآورد تردد روزانه ۸۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر، نقشی مهم و گره‌گشا خواهد داشت.
طرح قطار پرسرعت اصفهان - تهران پس از سال‌ها وقفه آغاز شد
بازدید از طرح قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران یکی دیگر از برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر دیروزش به اصفهان بود. اسلامی در حاشیه این بازدیدگفت: قطار سریع السیر اصفهان- قم - تهران که چند سالی دچار رکود و وقفه شده بود از امروز فعال شده است.
وی افزود: این قطار، یکی از طرح‌های مهم و راهبردی در حوزه زیربنایی حمل و نقل است. وی اظهار داشت: اهمیت اجرای این طرح تنها از باب تردد آسان در حوزه تهران و اصفهان نیست بلکه موضوع اصلی آن اتصال به زنجیره حمل و نقل جهانی است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرمایه‌گذاری کشور چین برای اجرا و تکمیل این طرح تصریح کرد: رییس جمهور چین از این طرح به عنوان«یک کمربندی، یک راه» یاد کرد و بر ادامه و تکمیل این طرح بزرگ ریلی تاکید کرده است.
وی با اشاره به اینکه راه ابریشم در دوران گذشته به عنوان یک مسیر تاریخی از ایران عبور کرد، گفت: اجرای چنین طرح‌های بزرگی با تکنولوژی پیشرفته و حرکت سریع اقتصادی می‌تواند احیاگر آن راه تاریخی باشد ولی نمی‌توان بدون سرمایه‌گذاری سریع و ایمن به آن دست یافت. اسلامی تصریح کرد: اکنون ۲۱۵ کیلومتر از این طرح در مسیر اصفهان، دست کم ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و از امروز هم با به کارگیری تجهیزات لازم، فعالیت این طرح بزرگ از سر گرفته می‌شود.
وی درخصوص زمان تکمیل طرح گفت: بنا به چند عامل ناشناخته نمی‌توان پیش بینی زمانی درستی اعلام کرد ولی تمام تلاش دولت در سطح رییس جمهوری و وزارتخانه مربوطه تکمیل هرچه سریع‌تر این گونه طرح‌های راهبردی است.
قطار پرسرعت اصفهان- قم- تهران یکی از طرح‌های مهم ملی است که ۴۲۲ کیلومتر خط ریلی دارد و دستکم ۳۰۰ کیلومتر آن در محدوده استان اصفهان است. این طرح با اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد یوآن (واحد پول چین) فاینانس شده است.

ارسال دیدگاه

نظر شما در مورد این خبر چیست

چند رسانه ای

اخبار از نگاه دوربین
بدرقه یاران خرازی

چشممان به جمالت روشن شد

نمايشگاه نقاشي معلولين

 رونمايي ازكشفيات مرصاد26

فوران های آتشفشانی  ۲۰۱۸

رژه ناوگان آتش نشانی

سردیس شهیدان خرازی وغازی

آیین باز گشایی مدارس